TERUG

Humares kiest voor zekerheid door redundantie

Humares is een specialist in het uitzenden van hooggekwalificeerd personeel in de maritieme en technische sector. Om de grote vraag en het kleine aanbod bij elkaar te kunnen brengen is bereikbaarheid cruciaal. Om die reden installeerde Trends een flexibele oplossing die de alle locatie van Humares kan bedienen.


 

 

Niets is zo vervelend voor een bedrijf als onbereikbaar zijn, zeker als je dagelijks bezig bent om technisch personeel en bedrijven aan elkaar te koppelen. Een activiteit die veel, vaak én nauw contact vereist tussen alle partijen. Groot was dan ook de ontsteltenis toen de wijk waarin Humares zijn hoofdvestiging heeft medio vorig jaar maar liefst 7 dagen onbereikbaar was als gevolg van een kabelbreuk tijdens werkzaamheden.

 

Humares hoofdkantoor Vlissingen

Redundant

Door een creatieve oplossing wist Trends alles weer snel in de lucht te krijgen door al het verkeer via een andere verbinding te laten verlopen. Dit tot opluchting van Humares.

Op basis van een uitgebreid onderzoek- en adviestraject van Trends, opteerde Humares voor een systeem op basis van een private cloudoplossing. Hierbij wordt de communicatie centraal aangestuurd vanuit een datacenter. Humares beschikt over een hoofdlocatie in Vlissingen en 24 sublocaties, verspreid over heel Nederland. In de loop van 2013 worden al deze locaties opgenomen in het centrale systeem. De sublocaties blijven daarbij bereikbaar op hun vertrouwde regionale nummer, zodat Humares zijn lokale uitstraling door heel Nederland kan behouden. Op de centrale locatie is zichtbaar wie er beschikbaar is, en wanneer een oproep op een sublocatie niet kan worden beantwoord, wordt deze gerouteerd naar de hoofdlocatie. Op deze manier gaan er dus nooit meer oproepen verloren en wordt de klant altijd te woord gestaan. 

 

Flexibel

“Voor ons is het uitermate prettig dat we ons niet meer hoeven te bekommeren om de fysieke telefooncentrales en dataservers,” zegt Kees Boot, CFO van Humares. “ De telefooncentrale bevindt zich straks in het datacenter en wordt beheerd door Trends.” Natuurlijk kan Humares zelf naar wens gebruikers toevoegen en aan telefoonnummers koppelen. “Opschalen is voor ons hierdoor heel erg eenvoudig, en die flexibiliteit past begrijpelijkerwijs heel goed bij een detacheringsbureau dat werkt met flexibel personeel.” Zelfs wanneer een vestiging verhuist, is er geen onderbreking van de bereikbaarheid en de nieuwe locatie is up-and-running in minder dan geen tijd.

Humares is zeer tevreden over de samenwerking met Trends. “Van advies tot uitvoering: niets dan lof,” getuigt Boot. “Werkt zoals beloofd, binnen budget en op tijd. Kan het iedereen aanraden.”

 

Meer informatie over Humares: http://www.humares.com/nl

 

 

 

 


Neem contact op met onze medewerkers

Stuur een mail

voor meer informatie of een afspraak

mail