TERUG

Patientline: maatwerktelefonie gekoppeld aan backoffice




Patientline is marktleider op het gebied van infotainment voor patiënten in zorginstellingen. Naast televisie en telefonie gaat het daarbij om internet en specifieke zorginformatie. Dit geheel aan complexe verbindingen is gekoppeld aan een administratie- en facturatiesysteem. Trends ontwikkelde in samenwerking met Patientline een maatwerkoplossing.

 

De tijd dat een patiënt in een zorginstelling een televisie met alleen Nederland 1, 2 en 3 en geen telefoon naast zijn bed heeft, ligt al heel lang achter ons. In veel instellingen krijgt de patiënt tegenwoordig een tv met vele kanalen, internet en een telefoon waarmee direct naar familie en vrienden gebeld kan worden. Hoewel dit allemaal heel vanzelfsprekend lijkt, gaat er een behoorlijk complex systeem achter schuil. Patientline, marktleider op het gebied van infotainmentsystemen voor zorginstellingen werkt nauw samen met Trends bij de realisatie van flexibele oplossingen voor de patiënt.

 

Fixed price


Patientline benaderde Trends om mee te denken over een schaalbare en kosteneffectieve oplossing voor patiënt-telefonie in het UMC St. Radboud in Nijmegen. Uitgangspunt was fixed price telefonie aan te bieden over een IP-infrastructuur. Trends realiseerde, na uitgebreide inventarisatie van de wensen en mogelijkheden van Patientline, een maatwerkkoppeling tussen de telefonieomgeving en het backofficesysteem van Patientline. Hierbij worden de verbruikskosten, op basis van een vooraf ingestelde prijs per tik per verkeersklasse, automatisch doorgegeven aan het facturatiesysteem, waarna de kosten voor telefonie aan de patiënt in rekening wordt gebracht. Patientline factureert daarbij direct aan de patiënt, die daarvoor een nota thuis ontvangt. Voor de infrastructuur, bestaande uit een VoIP-omgeving, leverde oneCentral de nodige SIP-trunks en bijbehorende lijnen en telefoonnummers.

 

Infotainment


Naast telefonie, kan Patientline ook tv, internet, (zorg)applicaties en specifieke zorginformatie aanbieden. Al deze diensten kunnen worden verhuurd aan individuele patiënten binnen een zorginstelling. Daarnaast verkoopt Patientline dit als een totaaloplossing, waarbij de zorginstelling zelf kan kiezen hoe deze diensten worden aangeboden. Patientline geeft zorginstellingen de vrijheid mee te denken over de dienstverlening en de invulling ervan. Zo heeft Patientline ook klanten waarmee gezamenlijk de infotainment-dienstverlening wordt uitgevoerd.

 

Werkbare oplossing


“Trends heeft ruime expertise op het toepassen van IP-telefonie in het zakelijke segment,” blikt Daan van Kootwijk, Managing Director van Patientline, tevreden terug. “Hoewel het om een complexe operatie ging, is mede door optimale onderlinge afstemming, het project zonder problemen geïmplementeerd.” Van Kootwijk merkt op dat zowel Trends als oneCentral in staat zijn de klantvraag snel te vertalen in een werkbare totaaloplossing, zonder hierbij de business case voor de klant uit het oog te verliezen. “De projectaanpak is helder en de communicatie duidelijk.” Inmiddels wordt het systeem uitgerold in een tweede zorginstelling, het Viecuri ziekenhuis in Venlo, en staan er nieuwe projecten op stapel.

 

Meer informatie over Patientline: www.patientline.nl


Neem contact op met onze medewerkers

Stuur een mail

voor meer informatie of een afspraak

mail