TERUG

Trends koppelt Skype aan klant contact center voor OOM Verzekeringen

Klantcontact is voor elk bedrijf belangrijk, maar voor OOM Verzekeringen in Rijswijk is het essentieel. De verzekeraar is gespecialiseerd in buitenlandverzekeringen, voor zowel buitenlanders die naar Nederland komen als Nederlanders die voor korte of lange tijd in het buitenland wonen en werken. Complexe zaken waarbij veel internationaal telefoonverkeer met de servicedesk plaatsvindt.


Enkele jaren geleden installeerde Trends voor OOM Verzekeringen een nieuw klantcontactcenter op basis van Unify OpenScape Business. Hierbij kreeg de verzekeraar de beschikking over 25 posten voor helpdeskmedewerkers. Om de drempel voor klanten, waarbij het vaak gaat om studenten die wereldwijd ‘backpacken’, nog verder te verlagen, koppelde Trends de populaire applicatie voor internetbellen Skype aan OpenScape Business. Hiermee kunnen klanten via een gratis Skype-account rechtstreeks en zonder kosten contact opnemen met de klantenservice.

Skype for Business

Met behulp van SkypeConnect wordt een koppeling gemaakt tussen het Unify-platform en gesprekken die via het Skype-protocol binnenkomen. Hierdoor ontstaat een naadloze verbinding tussen de beide platforms. OOM Verzekeringen heeft hiervoor een Skype for Business-account waarmee de gesprekken worden ontvangen. Deze is op zijn beurt weer gekoppeld aan het klantcontactcenter van Unify OpenScape Business en de applicatie myAgent die door de helpdeskmedewerkers wordt gebruikt. myAgent zorgt ervoor dat de medewerkers de beschikking krijgen over de inkomende wachtrij, informatie over de klant bij inkomende gesprekken, inclusief de complete klantgeschiedenis.

Samenwerking

De samenwerking tussen Trends en OOM Verzekeringen gaat terug tot 1995. De afgelopen 20 jaar was Trends steeds behulpzaam bij het realiseren van passende communicatiesystemen. Onlangs werd de infrastructuur van het genoemde klantcontactcenter gerealiseerd, waarbij al direct rekening werd gehouden met de mogelijkheid om Skype als contactmogelijkheid toe te voegen.

“Zo kunnen we onze klanten snel en adequaat bedienen”, zegt Richard Siere, Manager Buitenlandverzekeringen van OOM Verzekeringen. “Die efficiëntie is bij ons des te belangrijker omdat veel klanten met ons bellen vanuit het buitenland. We willen die een minimum wachttijd garanderen, en dat lukt heel goed met Contact Center. En nu met de mogelijkheden met Skype zijn de kosten in veel gevallen en voor veel klanten zelfs tot nul teruggebracht.”

Meer informatie over OOM Verzekeringen: http://www.oomverzekeringen.nl.


Neem contact op met onze medewerkers

Stuur een mail

voor meer informatie of een afspraak

mail