TERUG

Voorkom inbraak, beveilig nu uw telefooncentrale

Té eenvoudige wachtwoorden
Vrijwel alle aanvallen van dit moment vinden plaats met gebruikmaking van té eenvoudige wachtwoorden. De technici van Trends controleren hierop bij installatie maar hebben geen zicht op wat de gebruikers daarna met de wachtwoorden doen. Het opschrijven, e-mailen of wijzigen naar eenvoudige wachtwoorden is helaas bij veel organisaties gemeengoed.

De telefooncentrales die zijn en worden geïnstalleerd door Trends zijn goed beveiligd waardoor misbruik vrijwel niet mogelijk is. Maar toch willen wij u waarschuwen voor gevaren die ook u kunnen bedreigen en u attenderen op uw verantwoordelijkheid voor het beheer van zaken als pincodes en wachtwoorden.

Security Check Telecom
Trends biedt u de mogelijkheid om een Security Check uit te laten voeren zodat u inzicht krijgt in de kwetsbaarheden van uw telefooncentrale. Er wordt beschreven welke beveiligingsmechanismen worden gebruikt en geadviseerd hoe u zich kunt beveiligen tegen telecomfraude. Bewustwording van de risico’s is een belangrijk wapen tegen misbruik. Deze check omvat alle onderdelen die van toepassing zijn op uw telefooncentrale. U krijgt op uw situatie toegesneden adviezen.

De gebieden die worden onderzocht zijn:

  • Beheer
  • SIP trunk(s)
  • Remote users (thuiswerkers, softclients, smartphones)
  • LAN / Switches / Gateways
  • Anti toll fraud
  • PBX functionaliteit
  • User software
  • Software versies / firmware

In deze lijst ontbrekende gebieden kunnen door u worden aangevuld zodat ook daar naar wordt gekeken.

De kosten van deze check bedragen 600 euro.

Een aantal voorzorgsmaatregelen op een rij:

  • Stel niet alleen een beleid op voor uw server security, maar ook netwerk security, DMZ security, telefooncentrale security, toegangsbeleid voor beveiligde ruimtes zoals serverruimte.
  • Stel alleen functies in die u gebruikt voor uw bedrijfsvoering. Schakel alle niet-gebruikte functionaliteit uit.
  • Installeer een firewall: een goede firewall zorgt ervoor dat niet iedereen toegang kan krijgen tot uw bedrijfsnetwerk.
  • Installeer altijd de laatste beveiligingsupdates. Apparaten die aan het internet zijn gekoppeld, vormen nu eenmaal een beveiligingsrisico.
  • Laat u informeren of er updates beschikbaar zijn om uw systeem beter te beveiligen en bespreek de beveiligingsrisico’s van de gebruikte functionaliteit.
  • Informeer naar preventiemaatregelen bij aanschaf van een nieuwe telefooncentrale. Bespreek of de gewenste functionaliteit een beveiligingsrisico vormt.
  • Gebruik sterke wachtwoorden en verander deze regelmatig.
  • Vervang standaardpincodes door niet voor de hand liggende codes. Maak dus geen gebruik van 1111, 1234, 0000, 2580, etc.
  • Maak ook uw medewerkers bewust van beveiligingsrisico’s zodat zij discreet omgaan met hun toegangscodes voor gebruik van bijvoorbeeld voicemail of gebruikerapplicaties.
  • Wanneer u niet zelf beheer wil of kan doen van uw telefooncentrale, laat dan uw leverancier beveiligingsinstellingen controleren en/of aanpassen.
  • Blokkeer telefoniegesprekken naar exotische bestemmingen die u nooit zal bellen.
  • Blokkeer ook de mogelijkheid om buiten kantoortijd naar buitenlandse bestemmingen en betaalnummers te bellen.
  • Zorg voor goede gespreksrapportage zodat u inzicht hebt in het belgedrag van uw personeel en extreme veranderingen kan detecteren.
  • Wees bewust dat misbruik, zowel binnen uw bedrijf als van buitenaf, altijd voor kan komen.
  • Weest bewust dat bepaalde telefoonbestemmingen eenvoudig hoge kosten kunnen veroorzaken.
  • Informeer naar ‘credit limits’ bij uw PSTN provider. Hiermee voorkomt u hoge facturen. U krijgt dan automatisch bericht wanneer uw factuurbedrag een door u bepaalde waarde overschrijdt. Ook kan de provider automatisch alle gesprekken blokkeren.


Neem contact op met onze medewerkers

Stuur een mail

voor meer informatie of een afspraak

mail